RAZLAGA IN KRATKA ZGODOVINA
Kaj je logotip?
Logo je vizualna reprezentacija vašega podjetja ali
organizacije. Je ime, simbol, monogram, znak, znamka ali
katerakoli druga oblika, ki je zdizajnirana za lažjo in gotovo prepoznavnost
vašega podjetja med vašim potencialnim občinstvom.
Kratka zgodovina
Oblikovanje logotipa ima tako
dolgo zgodovino, kot je dolga evropska civilizacija. Stari grki so uporabljali
simbole, ki so bili sestavljeni iz ene ali več črk iz njihove linearne B
pisave. Te so ponavadi predstavljale začetnice imena neke osebe ali kraja in so
jih uporabljali za označitev pripomočkov, stvari ali pa državnih simbolov.
Zgodnji grški kovanci so ponavadi nosili logo kralja ali kraja od koder so
izhajali. V srednjem veku so logote uporabljali tudi že v komercialne namene.
Trgovci v 13. stoletju so logo uporabljali kot zaščitni znak za svoje blago. Ti
primerki loga vključujejo dizajn z označbami dvorcev, kovačev in plemstva. V
18. stoletju je že skoraj vsak trgovec imel svoj zaščitni znak ali pečat -
logotip.
Industrijska revolucija je povzročila dramatično povečanje pomena in vrednosti zaščitnih
znakov. V 50-ih letih 20. stoletja se je z rastjo velikih korporacij
povečala tudi pomembnost in razpoznavnost simbolov, ki sedaj lahko že s svojim
pojavljanjem uspešno promovira določeno podjetje.
V današnjem
svetu mora logotip postati eden od obrazov podjetja. Tisti večinski del vaše potencialne
publike je postal zelo odziven na logotipe in njihove pomene. Zaradi
današnje zasičenosti ponudbe izdelkov in storitev mora biti izdelava
logotipa zelo premišljena, kajti le tako se lahko neko podjetje na trgu še
bolj izpostavi pred konkurenco.
NAJIN LOGOTIP
POSTOPEK IZDELAVE:
Tudi logotip sva izdelali s programom inkscape. Uporabljali sva enake ukaze kot za izdelavo maskote. Ker najin logotip predstavlja podjetje za učenje matematike, sva logotip oblikovali večinoma iz elips in krogov.
Ker sva se odločili, da bova naredili logotip v obliki roke, sva najprej oblikovali dlan. Narisali sva krog, kliknili nanj, označili predmet v pot ter začeli oblikovati. nato sva oblikovali prst (podobno kot dlan). Ko sva bili zadovoljni z obliko, sva ga kopirali, da jih je nastalo 5 in malo spreminjali velikost. Naslednje je bilo dno roke, oziroma na nek način oblika nog. Tudi tu sva imeli enak postopek. Potem sva se lotili ust ter oči. Ko sva oblikovali večjo ustnico, sva jo podvojili, pomanjšali in spremenili barvo, da je oblika ostala enaka. Ko sva naredili eno oko, sva drugega samo podvojili, da sta ostala simetrična. Sprobavali sva, katere barve bi najbolj odgovarjale, glede na to da sva se odločili za rumeno dlan, ostale barve pa sva želeli ravno tako iz spektra toplih barv. Kot zadnje sva se lotili izdelovanja matematičnih znakov. Izbrali sva znake, ki najbolj predstavljajo matematične računske operacije. To sva naredili z risanjem krogov in kvadratov, ki sva jih krčili, ter na koncu še sestavili skupaj v celoto.
POMEN:
V projektni nalogi sva morali kreirati svoj logotip. Najin logotip je bil narejen
tako, da sva si zamislili svoje lastno podjetje, kjer bo logotip uveljavljen.
Podjetje, ki sva si zamislili je bilo zamišljeno iz skupnih izhodišč najinih
interesov. Imava zelo različen okus katero podjetje bi imeli, zato sva se
odločili, da bova ustvarili zamišljeno podjetje na podlagi tega kaj študirava,
se pravi matematika.
Logotip je v
glavnem sestavljen po temah: roka, računske operacije (seštevanje, odštevanje, množenje, deljenje) in našega naziva podjetja (
Učenje matematike).
PODROBNA RAZLAGA:
- · Roka – ustvarili sva simpatično roko, na kateri so narisane oči. Oči sva dodali zgolj zaradi prvega vtisa in bolj privlačnega pogleda logotipa. Roka za naju simbolizira glavni cilj podjetja "naučimo se matematiko". Matematika je za večinsko najbolj problematičen predmet tako v osnovni kot srednji šoli. Ker sva hoteli matematiko predstaviti na bolj konkreten in specifično razumljiv način učenja je zato roka glavnega pomena. Roka pri naju simbolizira dober in zanesljiv način razumevanja in razlage tega predmeta. V podjetniškem svetu kadar se neko podjetje predstavlja za tuje investitorje, katerim želijo predstaviti svojo zasnovano idejo in postati mogoče tudi partnerji, se po dobro opravljenem poslu sežejo v roko. Razmišljali sva, da je zelo ključnega pomena tudi kako podati roko. Močen stisk roke daje prvi vtis na zelo samozavestnega, zanesljivega in premišljenega podjetnika. Šibek stisk roke pa seveda na nesamozavestnega, šibkega, še neodločenega podjetnika. Želiva pomagati drugim v stiski pri katerem koli matematičnem problemu še s tako težkim razumevanjem na tak način, da se zavzeto predava in potrudiva za vsakega posameznika z močnim seganjem v roko.
- · Računske operacije – kako bi matematika sploh lahko funkcionirala brez teh osnovnih računskih operacij? Kadar govorimo o naravnih številih vemo, da tu prevladujeta seštevanje in množenje. Kadar pa govorimo o odštevanju v negativna in pozitivna števila (množica celih števil) se stvari začnejo počasi komplicirati. Pri računskih operacijah je uporaba le teh izredno pomembna. Naučimo se jih eni več drugi manj z njimi dobro operirati v osnovni šoli. Brez njih se dandanes težko živi in ureja vse podatke, informacije, ki krožijo vsakodnevno okrog nas. V šolah dijaki oz. učenci, ki jih določene ure ne zanimajo ali pa jih že »zvija« v trebuhu od lakote morajo dobro vedeti preračunati še koliko časa bo poslušal ta nezanimiv predmet ali pa čez koliko časa bo končno lahko jedel. Računske operacije srečujemo v ŠOLSTVU, trgovinah, bankah, poštah, gostinstvu … Če bi še naprej naštevali bi prišli na tako dejstvo, da so prisotne praktično povsod. Ni je ustanove, kjer se te računske operacije ne bi izvajale, zato sva jih tudi vključili v najin logotip. Meniva, da so temelj človekovega obstoja ne glede na to ali je zaposlen ali ne. V vsakem primeru mora vedeti dobro preračunati, če govorimo o denarju ali bo imel dovolj denarja za trgovino, koliko bo plačal položnico na pošti ali banki, če ima še dodano provizijo … Z njimi je včasih težko, brez njih je pa še težje.
- · Korenjenje – dodali sva ga naključno, saj računske operacije so 4. Za korenjenje bi lahko izpostavili, da je na nek način dokaj težek način računanja brez kalkulatorja. Problemi se pojavijo pri korenjenju takrat, če število ni popoln kvadrat. Koren je postavljen v logotipu na mezinec, saj prva 4 mesta zavzemajo osnovne računske operacije.
- · Pet prstov – naredile smo 5 prstov, ker je tudi roka v realnosti takšna. Kot drugo razlago pa hočemo, da se na trgu predstavimo kot vrhunske inštruktorice matematike. 5 smo uporabile, ker bomo inštruirale osnovnošolce in srednješolce, ki lahko dosežejo največjo oceno pet. pet pomeni, da je učenec oz. dijak se odlično naučil določeno snov. Midve hočeva, da najini učenci zablestijo na področju matematike in izboljšajo svoje rezultate nad pričakovanjem. Tukaj notri se skriva tudi naših 5 načel: sprotno delo, če ne veš vprašaj, ne prepisuj, razmišljaj sam in če ne gre vztrajaj.
- · Rumena barva – rumena barva je že na sploh prijazna in topla barva. Izžareva nekakšno pozitivno energijo in zaupanje. V našem logotipu smo jo vključile v veliki količini, saj hočemo, da se naši učenci počutijo v naši družbi polni energije in jih navdaja navdušenje.
Če v celoti združimo najin logotip opisuje, kako naj bi podjetje funkcioniralo na trgu na
sploh. Podjetja so danes v veliki meri konkurenčna med sabo in v realnosti na
trgu preživijo najmočnejša podjetja.
Nama dvema je glavni cilj, da ne delava za
zaslužek, ampak podpirava kvalitetno delo. Hočeva, da se dijaki oz. učenci
počutijo pri naju veseli, da se nekaj naučijo, da jim razloživa kako sploh
matematika ni težak predmet. Če se hočeva na trgu uveljaviti kot uspešni morava
imeti privlačen logotip, ki bo moral že na začetku pritegniti pogled.
Vizualna
izbira logotipa je najpomembnejša v tej zrelostni dobi v kateri se naši učenci
sploh odločajo za inštrukcije. Pomemben je zelo tudi prvi vtis, zato se morava
pred njimi predstaviti kot njihovi prijatelji, da se bodo počutili sproščeno in
pripravljeno na delo. Če se bova pred njimi obnašali kot vsevedi in
neprofesionalni je velika verjetnost, da bova s tem podjetjem izgubili njihovo
zaupanje in bodo šli rajši h kateremu drugemu ponudniku. Ker se bova prvič uveljavili na trgu morava
vedeti katere prednosti in slabosti naju lahko presenetijo, kaj lahko dijakom
oz učencem ponudiva kot spodbudno. Morava imeti razčiščeno, kako bo najin način
dela potekal, da bodo naši učenci dosegli najine zastavljene cilje v logotipu
in pri tem se predvsem naučili delati sprotno, kar je izredno pomembno.
Ni komentarjev:
Objavite komentar